Kalandunk Kazinczy legkedvesebb helyeire

41 iskolatársam társaságában buszra ültem hétfőn, hogy körbejárjuk Sátoraljaújhelyet és környékét.

Ötórányi utazás után a sárospataki iskolát látogatta meg a kis csapatunk, ahova Szívósné Zsuzsa néni járt gimnazista korában. Az iskolamúzeumban kiállított tárgyak közül a személyes kedvencem a vízszintes hajítást modellező kísérleti eszköz volt, amiről képet is muszáj volt készítenem.

kéééep

A második állomásunk Sátoraljaújhelyben a Kazinczy Ferenc Múzeum volt, ahol egy érdekes és interaktív természeti kiállításon kívül, természetesen, iskolánk névadóját is megismerhettük közelebbről. A múzeum hétfőnként zárva van, de ennek ellenére a múzeum volt igazgatója beengedett minket, sőt, számtalan történettel tette teljessé a látogatásunkat.

Egy gyors városi séta után elbuszoztunk a szálláshelyünkhöz, de mielőtt lepakoltunk volna, megkoszorúztuk a tőlünk alig párszáz méterre nyugvó Kazinczyt, s a Magyar Nyelv Múzeuma kiállítását is megtekinthettük.

130683_kazinczy_emlekcsarnok

Másnap átléptünk minden határt – legalábbis a magyar-szlovákot biztosan, hogy Tőketerebesen az Andrássy kastély megtekintése után Kassát is felfedezhessük. A kassai dóm altemplomában a Rákóczi-sírt is megkoszorúztuk. A kísérőtanáraink gondoskodtak arról, hogy ne unatkozzunk: egy kreatív feladatsor kitöltésével jártuk be a Fő utcát s környéket.

22251004_1904499103100671_1203731962_o

Kulturális élményekkel feltöltődve hagytuk el Szlovákia második legnagyobb városát, majd Magyarországra visszatérve a zempléni kalandpark felé vettük az irányt, ahol Közép-Európa leghosszabb bobpályáját próbálhattuk ki, de többen a libegőre is felültek.

Másnap reggel (az esti, szigorúan takarodóig tartó beszélgetésektől és kártyázástól fáradtan) felpakoltuk a cókmókjainkat a buszra, s Győr felé vettük az irányt. Hogy aznapra is jusson valami érdekesség, útba ejtettük a pénzhamisításról híres boldogkői várat, sőt, Vizsolyba is ellátogattunk az 500 éves reformáció örömére, ahol kipróbálhattuk, hogyan nyomtatták több száz évvel ezelőtt – a lelkes nyomdászok az első magyar nyelvű teljes Biblia kezdőlapját nyomtathatták ki – , s páran még lúdtollal is írtunk üzeneteket.

Úgy érzem, mindannyiunk nevében mondhatom, hogy egyedülálló élményben volt részünk, s én személy szerint szeretnék még visszatérni Kassára, hogy jobban megismerhessem a várost és, hogy megmutathassam a családomnak, mi miket fedeztünk fel.

Utassy Gréta (12.B)

Kategória: Élménybeszámoló, Egyéb, Oktatás, Programok | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.